مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 9803
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 12
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 150
بازدید سال : 905
بازدید کلی : 9803
تقویم واعمال ماه رجب
ماه رجب

تقویم و اعمال ماه رجب

تعداد بازدید از این مطلب: 58
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شبکه های اجتماعی فساداخلاقی وفروپاشی خانواده
شبکه­ های اجتماعی، فساد اخلاقی و فروپاشی خانواده
     

«بندگان مرا بشارت ده، آنان كه سخن را با دقّت مى‏شنوند و بهترين آن را پيروى مى‏كنند»(زمر/17و18)

تعداد بازدید از این مطلب: 121
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفات الهی درقران کریم


صفات الهی در قرآن کریم یکی از راه های شناخت خداوند، نگرش از منظر صفات الهی است؛ ولی در این راه باید با دقت گام برداریم، تا از خطر تشبیه و تنقیص در امان بمانیم. خدای سبحان در آیه 180 سوره اعراف، صفات و اسمای حسنی را برای خود ثابت می کند و مردم را برای خواندن آن ها دعوت می نماید و می گوید:
« و لله الاسماء الحسنی فادعوه بها و ذروا الذین یلحدون فی اسمائه»؛ و برای خداوند نام های نیکی است. خدا را با آن نام ها بخوانید و کسانی را که اسمای خدا را تحریف می سازند، رها سازید.
هم چنین در آیه 11 سوره شوری، هرگونه مثلیت و تشبیه را از خداوند نفی می کند و می فرماید: «لیس کمثله شیء و هو السمیع البصیر» همانند او چیزی نیست و او شنوا و بیناست.
همین مطلب از آیه 74 سوره نحل و آیه 4 سوره اخلاص نیز استفاده می شود. متکلمان، صفات الهی را به لحاظ های گوناگون تقسیم کرده اندـ؛ برای نمونه اگر صفات از ذات انتزاع شوند، صفات ذاتیه نام دارند که به دو دسته صفات ثبوتیه یا جمالیه، مانند علم و قدرت، و صفات جلالیه یا سلبیه، مانند جهل و عجز، تقسیم شده اند: و اگر صفاتی از نسبت ذات به افعال انتزاع شوند، یعنی به افعال خداوند ارتباط پیدا کنند، صفات فعلیه نامیده می شوند؛ مانند خالق و رازق و غیره... .

فرق اسم و صفت

اسم در لغت و عرف به معنای لفظ دال بر شخص یا شئ است.
اسم در اصطلاح اهل معرفت به معنای ذات با تعیّن خاص است؛ یعنی ذاتی که صفتی از صفات یا همه صفات او مورد نظر باشد، اسم در این اصطلاح از سنخ وجود خارجی و عینی است و از مقوله لفظ نیست، چنین اسمی خود دارای اسم است و مفهوم دال بر آن را اسم اسم الاسم می نامند.
«الله» برترین نام از نام های ذات مقدس است که هستی صرف و جامع و مبداء تمام کمالات وجودی و منزه از هر نقصی می باشد و چون آن ذات مقدس جامع همه اسمای حسنا و صفات نیکو است، گفته می شود «الله» اسم ذاتی است که جامع همه کمالات است و در غیر این صورت اشتمال بر کمالات در معنای این کلمه مأخوذ نیست.
«الله» اسم خاص خداوند است که جامع همه صفات جلالی و جمالی می باشد و تنها بر خداوند متعال اطلاق می شود، به همین خاطر لفظ جلاله «الله» موصوف همه اسمای حسنای خداوند قرار می گیرد، ولی خود، صفت هیچ اسمی واقع نمی شود، بر این اساس گفته می شود که الله اسم ذات و دیگر اسم های خداوند متعال نام های صفات او هستند.1
در منابع کلامی اصطلاح صفات الهی رواج بیشتری دارد، این تعبیر گاه با اسماء به کار می رود و در این کاربرد مقصود «عالم» «علیم» «قادر» «مرید» و ... در زمره صفات و اسمای الهی جای می گیرند. گاه نیز تفاوتی بین معنای این دو اصطلاح در نظر گرفته می شود که بر اساس آن، مفاهیم «علم» «قدرت»، «حیات» و ... از صفات خداوند و مفاهیم «عالم» «علیم» و «قدر»، «حی» و ... از اسمای باری تعالی به شمار می آید.
در این میان اصطلاح دیگری نیز وجود دارد که طبق آن مقصود از «اسم» واژه ای است که به عنوان اسم خاص «علم» بر خدا دلالت می کند و صفت لفظی است که از اوصاف الهی حکایت دارد، بنابر این، اصطلاح تعداد اسمای الهی بسیار اندک است و تنها شامل الفاظی مانند «الله» در زبان عربی و «خدا» در زبان فارسی می گردد، ولی صفات خداوند فراوانند و واژه هایی چون عالم، حی، مرید، قادر و ... همگی از اوصاف به شمار می آیند.
به هر حال مقصود از صفت در این نوشتار مفهومی است که به خدا نسبت داده می شود و بر ذات الهی حمل می گردد.2
دو مباحث کلمی، به طور معمول صفات الهی را از چند جهت طبقه بندی می کنند و بر هر یک از اقسام آن نام خاص را می گذارند. از این رو به صورت مختصر به تقسیم بندی صفات الهی اشاره می شود.
الف) صفات ثبوتی و سلبی، صفات ثبوتی: صفات ثبوتی بیان گر بعدی از ابعاد کمالی خداوند است و از ثبوت واقعیتی در ذات الهی حکایت می کند، اما صفات سلبی حاکی از سلب نوعی نقص و مفهوم عدمی از ذات خداوند است.
ب) صفات ذاتی و صفات فعلی: صفت ذاتی، با لحاظ یکی از کمالات خداوند، از ذات الهی انتزاع می گردد و بر آن حمل می شود مثلا یکی از کمالات الهی توانایی خداوند بر انجام هر کاری است، ذهن با توجه به این کمال وجودی، مفهوم «قدرت» را انتزاع می کند و آن را به ذات واجب الوجود نسبت می دهد.
از سویی دیگر صفت فعلی، مفهومی است که از وجود رابطه خاص بین ذات الهی و موجودی دیگر گرفته می شود، مثلا خداوند رابطه ایجادی خاص با موجودات دیگر دارد و آن ها را از حالت معدومیت خارج ساخته به آنان وجود می باشد، با توجه به این رابطه خاص، ما مفهوم «خلق» (آفریدن) را به خدا نسبت می دهیم و او را خالق و آفریدگار می خوانیم.
ج) صفات نفسی و اضافی؛ صفات نفسی آن دسته از اوصاف اند که مفاهیم آن ها مشتمل بر اضافه و نسبت به غیر نیست اما صفات اضافی به لحاظ مفهومی، بر نوعی «اضافه» به غیر مشتمل است، مثلا حیات، صفتی نفسی است اما علم، قدرت و اراده اوصافی اضافی اند، زیرا مفهوم علم بر اضافه بر شئ، دیگر یعنی «معلوم» مشتمل است و در مفاهیم قدرت و اراده نیز اضافه به «مقدور» و «حرام» نهفته است.
د) صفات ذاتی و خبری: این تقسیم بندی به اهل حدیث اختصاص دارد. مقصود از صفات ذاتی در این جا صفتی است که بر کمالات ذات واجب تعالی دلالت دارد، در مقابل صفت خبری آن است که در متون دینی (قرآن و روایات) به خداوند نسبت داده شد و اگر معنای ظاهری آن در نظر گرفته شود، مستلزم تجسم خدا و مشابهت او با مخلوقات مادی خویش خواهد بود.

توقیفی بودن اسماء و صفات الهی

گروهی از متکلمان اسلامی قائل به توقیفی بودن اسماء و صفات الهی هستند، یعنی باید صرفا آن چه در قرآن و روایات معتبر به عنوان نام یا صفت خدا وارد شده است اکتفا کرد.
گروهی دیگر معتقدند که اسماء و صفات الهی توقیفی نیست مشروط به آن که به کار بودن صفت یا اسمی که در قرآن و روایات نیامده مستلزم نقص و محدودیت برای خداوند نشود.
قائلان به توقیفی بودن به دلایلی نقلی از جمله آیه 180 از سوره اعراف تمسک کردند که می فرماید: «و نام های نیکو به خدا اختصاص دارد، پس او را با آن ها بخوانید و کسانی که را که در مورد نام های او به کژی می گرایند رها کنید، بزودی به (سزای) اعمال خود کیفر خواهند یافت».
ولی واقعیت آن است که از نظر عقلی مالامی که اسمه یا صفتی مستلزم نقص و محدودیتی برای ذات مقدس خداوند نشود اطلاق اسم یا صفت بر خداوند محدود به قرآن و روایات اسلامی نمی شود.3
بی تردید شناخت کامل کند ذات الهی برای انسان ممکن نیست.4 و تنها راه عمومی شناخت خدا، معرفت اسماء و اوصاف اوست از این رو قرآن کریم یکی از مهمترین اهداف خود را اصلاح، تعمیق و گسترش شناخت انسان از خدا می داند و در آیات متعددی از اوصاف الهی سخن می گوید: با این حال شناخت خداوند متعال از رهگذر اوصاف راهی دشوار و پر خطر است و باید دقیق و محتاط بود؛ زیرا اندک لغزشی ممکن است گمراهی و انحراف را به دنبال داشته باشد.
به هر حال قرآن کریم در سوره ها و آیات متعدد صفات ثبوتیه و سلبی و ... خداوند متعال را یادآوری کرده است: از جمله در سوره حدید به برخی از صفات الهی اشاره کرده و می فرماید: «هو الاول و الآخر و الظهر و البطن و هو بکل شیء علیم»؛5 اول و آخر و پیدا و پنهان اوست؛ و او به هر چیزی داناست.»
در آیه یاد شده به پنج صفت از صفات الهی که عبارتند از اول، آخر، ظاهر، باطن و علیم بودن خداوند اشاره شده است.
قرآن کریم در سوره حشر نیز به تعدادی از صفات خداوند متعال اشاره کرده و می فرماید: «هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب و الشهاده هو الرحمن الرحیم ـ هو الله الذی لا اله الا هو الملک القدوس السلام المومن المهیمن العزیز الجبار المتکبر سبحان الله عما یشرکون ـ هو الله الخالق البارئ المصور له الاسماء الحسنی یسبح له ما فی السماوات و الأرض و هو العزیز الحکیم»6 او خدایی است که معبودی جز او نیست، دانای آشکار و نهان است، و او رحمان و رحیم است، و خدایی است که معبودی جز او نیست، حاکم و مالک اصلی اوست، از هر عیب منزه است، به کسی ستم نمی کند، امنیت بخش است، مراقب همه چیز است، قدرتمندی شکست ناپذیر که با اراده نافذ خود هر امری را اصلاح می کند، و شایسته عظمت است؛ خداوند منزه است، از آن چه شریک برای او قرار می دهند، او خداوندی است خالق، آفریننده ای بی سابقه و صورتگری (بی نظیر)، برای او نام های نیک است، آن چه در آسمان ها و زمین است تسبیح او می گویند، و او عزیز و حکیم است.7

بنابر این برخی از صفات الهی که در قرآن آمده عبارتند از:

بارّ، باطن، بدیع، بَرّ، بصیر، اله، احد، صمد، اول، آخر، السمیع، البصیر، القدیر، القادر، العلی، الاعلی، البدیع، الاکرم، الحی، الحکیم، العلیم، الحلیم، الحفیظ، الحق، الحسیب، الحمید، الرب، الرحمن، الرحیم، الرازق، الرقیب، الرؤف، السلام، المؤمن، المهیمن، العزیز، الجبار، المتکبر، الشهید، العفو، الغنی، الفاطر، الفتاح، الملک، القدوس، القوی، القریب، القیوم، المجید، المولی، المحیط، المبین، المصور، الکریم، الکبیر، الکافی، النور، الوهاب، الواسع، الودود، الوکیل، التواب، الخبیر، الخالق، الشکور، العظیم، اللطیف و ... .8
البته ذکر تمام صفات و اسماء خداوند متعال که در قرآن کریم آمده از حوصله این نوشتار کوتاه خارج است.9

پی نوشتها:

• 1. ر.ك: آیت الله جوادی آملی، عبدالله، تسنیم، قم؛ موسسه نشر اسراء چاپ سوم، 1381 ه.ش، ج 1، ص 307
• 2. ر.ک سعیدی مهر محمد، آموزش کلام الهی(1)، قم، موسسه فرهنگی طه، چاپ اول، 1377، ص 194 ـ 195.
• 3. ر.ک: آموزش کلام اسلامی، همان، ص 216 ـ 217.
• 4. ر.ک: سوره طه، آیه 110.
• 5. سوره حدید، آیه 3.
• 6. سوره حشر، آیات 22 ـ 24.
• 7. ر.ک، سید محمد حسین طباطبایی، رسائل توحیدی، ترجمه: علی شیروانی، قم، انتشارات الزهرا، چاپ اول، 1370، ص 44 ـ 75.
• 8. برای آگاهی بیشتر، ر.ک: آیت الله مکارم شیرازی، ناصر، پیام، قرآن، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج4، ص 287، و نیز سوره های حدید، حشر و اخلاص.8]
• 9. برای آگاهی بیشتر می توان به کتاب اسماء و صفات الهی در قرآن، آقای دکتر محمد باقر محقق، تهران، انتشارات اسلامی، ج1 و 2 و ... مراجعه نمود.

تعداد بازدید از این مطلب: 59
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راه رسیدن به بهشت از نگاه قرآن

راه رسیدن به بهشت از نگاه قرآن :

قرآن مجید بهشت ابدی را پاداش نیکوکاران و متقین و جهنم را جای کافران و گناهکاران می داند و تاکید دارد که انسان با ایمان و عمل صالح خود و کسب رضایت خداوند متعال می تواند به تنعم جاودان برسد. بهشت جایی است که خداوند برای نیکوکاران آماده ساخته و همه نعمت ها در آن یافت می شود. در قرآن مجید به بخشی از این نعمت ها اشاره شده است. هدف از ذکر آنها تنها این است که به قدر ممکن، بهشت را برای انسان ترسیم کند، زیرا نعمت ها و خوشی های بهشتی با نعمت های این دنیا تفاوت بنیادی دارد و تعابیر این جهانی، توان تفسیر حقایق بهشتی را ندارند، چنان که جنین در رحم مادر توان درک واقعیت های دنیا را ندارد.جهنم نیز جایی است که در آن گنهکاران و ظالمان به انواع عقوبت گرفتار می شوند. قرآن مجید اوصافی برای جهنم برشمرده که همانند بهشت برای نزدیکی به ذهن است و حقیقت جهنم برای انسان با تعابیر متعارف قابل درک نیست.از آیات قرآن و روایات به روشنی برمی آید که خداوند بهشت و جهنم را هم اکنون آفریده و برای نیکوکاران و گنهکاران آماده ساخته است. آیاتی که بر این حقیقت دلالت دارند از جمله آیات ۱۲ ۱۵ سوره نجم هستند که می فرماید: ولقد رآه نزلة أخری عند سدره المنتهی عندها جنه المأوی؛ و قطعا پیامبر بار دیگر نیز او فرشته وحی را مشاهده کرد نزد سدره المنتهی که جنه الماوی نزد آن است. مقصود ازجنه الماوی همان بهشت موعود است که آیات دیگر از آن به جنات عدن و مانند آن یاد کرده اند. اگر بهشت آفریده نشده بود، چنین لحنی از فصاحت و بلاغت دور بود.آیات دیگری نیز از مهیا شدن بهشت و جهنم برای نیکوکاران و بدکاران خبر داده اند که شاهدی بر وجود کنونی آنها هستند. در آیه ۱۳۳ سوره آل عمران خداوند می فرماید؛ و برای نیل به آمرزش از پروردگارخود و بهشتی که پهنایش به قدر آسمان ها و زمین است برای پرهیزکاران آماده است. بشتابید. به طور کلی می توان گفت هر عمل نیکی که برای رضایت خداوند باشد، آدمی را به بهشت رهنمون می کند. برخی اعمال نیک را عقل آدمی فرمان می دهد و برخی دیگر را خدا فرمان می دهد و حتی فرامین خدا، احکام عقل را نیز تایید می کند. فرمانهای خدا در قرآن و روایات پیامبر و امامان معصوم آمده اند و از اعمالی یاد کرده اند که جای دارد به برخی از آنها اشاره کنیم.
ایمان و عمل صالح
ایمان و عمل صالح از اعمالی است که آدمی را به بهشت راه می نماید. قرآن کریم در این باره در آیه ۸۲ سوره بقره می فرماید: و کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، آنان اهل بهشتند و در آن جاودان خواهند بود.
تقوا
تقوا عبارت است از آنچه انسان را از گناه حفظ می کند و موجب می شود که او به واجبات و مستحبات اهتمام بیشتری نشان دهد. تقوا بی ارتباط با ایمان و عمل صالح نیست. قرآن در این باره در آیه ۴۵ سوره حجر می فرماید: به یقین، متقین در باغ ها و کنار چشمه ها خواهند بود.
پیروی از خدا و رسول(ص)
هر کس از اوامر و نواهی خدا و رسولش پیروی کند، خدا او را به بهشت در می آورد و هرکس خدا و رسولش را نافرمانی کند، خدا او را به جهنم می برد.
راستی و راستگویی
قرآن اوصافی برای راستگویان و همچنین پرهیزکاران و نیکوکاران برمی شمرد. می توان اوصاف مشترک راستگویان و پرهیزکاران و نیکوکاران را چنین یاد کرد: ایمان به خدا، معاد، فرشتگان، کتاب های آسمانی، پیامبران الهی و نیز انفاق به یتیمان و بینوایان، در راه ماندگان و مستمندان آبرومند، بر پاداشتن نماز، پرداخت زکات، وفا به عهد و پیمان و بردباری در سختی و دشواری. بنا بر آیات قرآن از جمله آیه ۱۷۷ سوره بقره کسانی که خویشتن را بدین اعمال و رفتار ارزشمند بیارایند اهل راستی و پرهیزگاری هستند: اولئک الذین صدقوا و اولئک هم المتقون؛ اینها کسانی هستند که راست می گفتند و گفتارشان با اعتقاداتشان هماهنگ است و اینها پرهیزکاران هستند.
اهتمام به نماز
آنان که هیچ گاه نماز را ترک نمی کنند و در ادای آن، وقت و شرایط لازم را ارج می نهند و به روح و حقیقت آن پی برده اند و هیچ چیز را بر این فرضیه الهی ترجیح نمی دهند، در قرآن ستوده شده اند و جایگاه ابدی آنان بهشت است. قرآن در آیات ۳۴ و ۳۵ سوره معارج می فرماید: آنان که بر نماز مواظبت دارند آنان در باغ های بهشتی گرامی داشته می شوند.
انفاق در راه خدا
انفاق در راه خدا جایگاه والایی در میان اعمال پسندیده دارد. انفاق فقط در امور مادی و مالی پسندیده نیست، بلکه بهترین انفاق در راه خدا، انفاق علم و دانش و احکام و معارف دین است. قرآن می فرماید پرهیزکاران همانا در توانگری و تنگدستی، انفاق می کنند. آنها پاداششان آمرزش پروردگار و بهشت هایی است که از زیر درختانش، نهرها جاری است، جاودانه در آن می مانند.
شهادت در راه خدا
کسی که از جان خویش که عزیزترین سرمایه اوست در راه خدا می گذرد نزد خداوند، مقام بس والایی دارد. خداوند به صراحت فرموده که شهید را پیش خود جای و به او روزی می دهد. در بهشت هیچ پاداشی همانند مقام قرب ارزشمند نیست. قرآن می فرماید؛ هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 53
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلفن‌ همراه جاسوس

 
تلفن‌ همراه جاسوس 
 

تلفن همراه جاسوس چیست؟ تلفن همراه جاسوس از چه کار بردهای متفاوتی برخوردار است؟ اگر می‌خواهید بیشتر بدانید پس به خواندن ادامه دهید.
تصور کنید که یک تلفن همراه به طور مخفیانه رفتار شما را زیر نظر دارد. تصور کنید تلفن همراه‌تان نظاره‌گر اقدامات شما است و همه چیز را در حافظه‌ی خود ثبت می‌کند. غیر ممکن به نظر می‌رسد؟ اما متأسفانه باید بگوییم غیر ممکن نیست. در حقیقت تلفن‌های همراه را می‌توان جهت رد گیری رفتار کار بر و ضبط مکالمات انجام گرفته و پبامک‌های رد و بدل شده از طریق این تلفن‌ها به کار گرفت.
تلفن جاسوس یک تلفن همراه یا یک ابزار جاسوسی است که کار بر را قادر می‌سازد مکالمات یا دیگر فعالیت‌هایی که از طریق تلفن انجام می‌گیرند را تحت نظارت قرار دهد، شنود کند یا ضبط نماید. تلفن‌های جاسوس می‌توانند از کار کردهای گوناگونی برخوردار باشند. این تلفن‌ها را می‌توان به عنوان ابزار شنود به کار گرفت و از طریق آنها مکالمات را رد گیری کرد. این تلفن‌ها به طور گسترده توسط سازمان‌های مخفی استفاده می‌شوند تا فعالیت‌های مجرمانه که از طریق شبکه‌های تلفن همراه انجام می‌گیرند را بتوان کشف کرد. از تلفن‌های جاسوس می‌توان جهت رد گیری تماس‌های گه گاه و ضبط فرکانس تماس‌های مربوط به شماره‌های مشکوک بهره گرفت. از این تلفن‌ها هم چنین می‌توان جهت نظارت بر فعالیت‌ها در منزل و محل کار استفاده کرد آن هم هنگامی که صاحب تلفن خودش در محل حضور ندارد.
سابقاً جهت شنود مکالمات تلفنی از تکنیک‌های ساده‌ی نصب سیم‌های مخفی استفاده می‌شد. سازمان‌های مخفی و مقامات امنیتی معمولاً از شیوه‌ی شنود ارتباطات تلفنی به عنوان ابزاری جهت رد گیری رفتار افراد مظنون استفاده می‌کردند. این امر مقامات امنیتی را قادر می‌ساخت تا مکالمات تلفنی مربوط به خط تلفنی که به آن سیم مخفی وصل شده بود را شنود کنند. با این حال، با پیش رفت فناوری انجام فعالیت‌های جاسوسی نیز آسان‌تر شد.
 
امروزه نرم ‌افزارهای قابل نصب را می‌توان در راستای ضبط تماس‌ها و پیام‌های تلفن‌های همراه به کار گرفت. سیستم‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه نیز وجود دارند که از طریق آنها هنگامی که کار بر تلفن همراه با شماره‌ی مشخصی تماس می‌گیرد فرد جاسوس به طور اتوماتیک مطلع می‌گردد. برخی از برنامه‌های نرم ‌افزاری هستند که می‌توان آنها را بر روی تلفن‌های همراه بار گذاری کرد و جهت ثبت پیشینه‌ی‌ تماس‌ها، ضبط پیام‌های متنی، و نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی صورت گرفته به کمک تلفن همراه استفاده کرد. برخی از این برنامه‌ها هم چنین کار بر را قادر می‌سازند از یک شماره تلفن از قبل تعیین شده به یک شماره تلفن مقصد زنگ بزند و فعالیت‌های شماره‌ی مقصد را رد گیری کند. فناوری «Phone Dead» یک فناوری نسبتاً جدید است که استفاده از تلفن همراه به عنوان تلفن جاسوس را امکان پذیر می‌سازد حتی هنگامی که تلفن همراه خاموش است. در این حالت، تلفن همراه به گونه‌ای پیکره بندی می‌شود که در حالت «ghost mode» فعالیت می‌کند و به تماس‌های دریافتی بی سر و صدا پاسخ می‌دهد.
تلفن‌های همراه را با اجرای تکنیک‌های نوین جاسوسی می‌توان به ره گیرهای تماس و پیام متنی یا رد گیرهای سیستم جهانی ارتباطات موبایلی تبدیل کرد و بدین ترتیب از آنها به عنوان ابزارهای جاسوسی بهره گرفت. تلفن‌های همراه جاسوس در کنار رد گیری پبام‌ها و مکالمات می‌توانند کار بر طرف سوم را از تماس‌های گرفته شده توسط تلفن هدف آگاه سازند. تلفن‌های جاسوس را هم چنین می‌توان با بهره گیری از فناوری‌های جی. پی. اس. در راستای رد گیری موقعیت مکانی کار بر هدف به کار گرفت. این تلفن‌ها را می‌توان به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که در طول بک مدت زمان از قبل تعیین شده صدا یا تصویر را ضبط کنند.
تلفن‌های همراه جاسوس به نگرانی‌های حقوقی و اخلاقی دامن زده‌اند. مزیت مثبت این تلفن‌ها آن است که والدین می‌توانند با استقاده از آنها رفتار فرزندان خود را تحت نظر بگیرند. تجار نیز می‌توانند از آنها جهت رد گیری فعالیت‌ها در محل کسب و کار خود استفاده کنند. مهم‌ترین کار برد تلفن‌های همراه جاسوس در زمینه‌ی رد گیری فعالیت‌های مجرمانه است. اما این تلفن‌ها یک روی دیگر نیز دارند که مزیت مثبتی محسوب نمی‌شود و آن دست رسی آسان به نرم‌ افزارهای تلفن‌های همراه جاسوس است. بدین ترتیب تلفن‌های همراه را به آسانی می‌توان به تلفن‌های جاسوس تبدیل کرد. دست رسی سریع به این نرم‌ افزارها باعث شده است که تلفن‌های جاسوس در معرض استفاده‌های غیر قانونی قرار گیرند. کار بران خبیث تلفن‌های همراه می‌توانند به طور غیر مجاز به تلفن‌های همراه کار بران دیگر دست رسی پیدا کرده و امنیت کلی شبکه‌های تلفن همراه را کاهش دهند.
شاید نکته طنز آمیز ماجرا این باشد که همان فناوری‌ای که به شما کمک می‌کند تا با دنیا در ارتباط بمانید هم چنین می‌تواند افرادی را قادر سازد به طور غیر مجاز به اسرار زندگی‌تان دست رسی پیدا کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 59
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراقبت الله

مراقبت الله

شخصی وارد جنگل انبوه می شود .. به راست نگاه می کند .. به چپ نگاه می کند ... هیچ کس را نمی یابد ... با خودش می گوید : اگر در اینجا گناهی انجام بدهم چه کسی مرا می بیند؟

چه کسی مرا می بیند؟

پس ندای می شنود که می گوید.. درختان جنگل  با این فرموده الله به لرزش در می آیند:

أَلَا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ

آيا كسي‌ كه‌ آفريده‌ است‌ نمي‌داند؟، و حال اين كه او بسیار دقيق و باريك بين است؟

آیا به ناظر بودن الله ایمان داری؟

پس چرا این چشم ها به حرام نگاه می کند ...

آیا به ناظر بودن الله ایمان داری؟

پس چرا کلیب های حرام مبادله می شود؟ و به آن نگاه می شود و انتشار داده می شود..

آیا به ناظر بودن الله ایمان داری؟

پس چرا این گوش ها به حرام گوش می دهد!

کجاست مراقبت الله بر نفس خویش!!

پس چرا در انترنت به دنبال کلیپ های حرام هستی؟

آیا به ناظر بودن الله ایمان داری؟

پس چرا در شبکه های اجتماعی در فکر گمراهی دیگران هستی؟

آنها را به منکرات و فحشا دعوت می کنی؟

آیا از مراقبت الله غافلی؟

پس چرا در فکر ربودن ناموس دیگران هستی؟؟

آیا نمی دانی دو فرشته از چپ و راست ات اعمالت و حرکات تو را می پایند؟

إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ

آن گاه که دو فرشته اي از راست و چپ انسان نشسته اند و اعمال او را ثبت و ضبط مي دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مردن بالای 40 ساله بخونند

مردان بالای 40 سال بخوانند

آیا اختلالات هورمونی فقط مختص خانم‌هاست و فقط خانم‌ها هستند كه پس از 40 سالگی بامشكلات مربوط به یائسگی مواجه می‌شوند؟

قطعا این‌طور نیست و اما احتمالا نمی‌دانید كه غلبه استروژن یا همان آندروپوز، یكی از خطرات اصلی سلامتی برای مردان بالای 40 سال است.

آندروپوز یا همان عدم‌تعادل هورمونی وقتی رخ می‌دهـــد كـــــه بدن شــمـــا مــقـــدار زیــــادی استروژن و زنوستروژن‌ها (xenoestrogens یا اشكال مصنوعی استروژن) را تولید می‌كند. این وضعیت برای همگان قطعیت ندارد و كمی مبهم است ولی قرار گرفتن در برخی شرایط می‌تواند این مشكل را برای مردان بالای 40 سال ایجاد كند.

احتمالا هرگز چیزی درباره غلبه استروژن نشنیده‌اید اما این مشكل می‌تواند عامل عوارض متعدد دیگری باشد، ازجمله:

- افت حافظه
- افسردگی و نواسانات خلقی
- بیخوابی شبانه
- افزایش وزن نامطلوب، خصوصا چاقی شكمی
- تبدیل ماهیچه‌ها به چربی
- تحرك جنسی كم و بدكاری نعوظی
- بزرگی پروستات و دیگر مشكلات پروستات و تكرر ادرار
- ریزش مو
- درشتی پستان مردان

سه دلیل اصلی وجود دارد كه باعث می‌شود این علایم نامطبوع برای مردان شكنجه‌آمیز شود:

1) سالخوردگی
2) آلاینده‌های محیطی
3) رژیم غذایی

 

همچنان كه سن مردان بالاتر می‌رود، به همان نسبت تستوسترون در بدن‌شان تولید نمی‌شود. تستوسترون باقی‌مانده هم ضعیف‌تر شده و به استروژن تبدیل می‌شود.

متأسفانه، اضافه وزن میانسالی باعث افزایش تولید استروژن می‌شود زیرا سلول‌های چربی حاوی آنزیم آروماتاز (aromatase) هستند كه این آنزیم باعث تبدیل تستوسترون به استروژن می‌شود.علت دیگر عدم‌تعادل هورمونی ناشی از زنوستروژن‌ها (xenoestrogens) است - كه سمومی هستند كه از استروژن تقلید می‌كنند - و توسط شركت‌های صنعتی، كشاورزی و شیمیایی به محیط‌زیست وارد می‌شوند. این هورمون‌های ساختگی از محصولاتی چون سوپرماسیدها، شوینده‌ها، پلاستیك، شیشه‌های پلاستیكی، آفت كش‌ها، محصولات بهداشتی شخصی و لاك مشتق می‌شوند.

گوشت‌های گاو، كه صنعتی تولید می‌شوند و غذاهای كنسرو شده حاوی زنوستروژن‌ها هستند. مقادیر زیادی از هورمون‌ها مرتبا به گوشت گاو و مرغ تزریق می‌شود كه می‌تواند سطوح طبیعی استروژن شما را بر هم بزنند. همچنین وجود مقادیر زیاد استروژن باعث بزرگی پروستات و سرطان پروستات می‌شود.

به هرحال، اضافه بار استروژن یك خطر واقعی برای سلامت به حساب می‌آید. سطوح هورمونی خود را چك كنید تا مطمئن شوید كه مقادیر زیاد استروژن - كه باعث مشكلات عمده سلامتی است - در بدنتان وجود نداشته باشد. یك پزشك متخصص غدد می‌تواند شما را راهنمایی كند تا تغییرات لازم در سبك زندگی و مصرف مكمل‌های تغذیه‌ای را ایجاد كنیدو تعادل هورمونی خود را حفظ كرده و خطر ابتلا به یائسگی مردانه و بیماری‌های مزمن را كاهش دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 53
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


17 راه برای رسیدن به سلامتی

17 راه برای رسیدن به سلامتی

اگر احساس سلامت نمی کنید یا اگر می خواهید سلامت خود را حفظ کنید سعی کنید حتی‌المقدور این دستورات را به کار ببندید و از نعمت بزرگ سلامتی برخوردار شوید:
گاهی برای یافتن سلامتی از دست رفته به دنبال کارهایی هستیم که نه تنها موجب بازگشت سلامتی ما نمی شود بلکه وضعیت ما را هم بدتر می کند.
1- فقط وقتی گرسنه هستید غذا میل کنید، مصرف غذا هنگامی که غذای قبلی هضم نشده عامل رخت بربستن سلامتی است.
 2- به اندازه کافی از مایعات استفاده کنید بدون تمایل به نوشیدنی‌ها از آنها استفاده نکنید.
 3- حتما به اندازه کافی فعالیت جسمی داشته باشید. پیاده‌روی و سایر ورزش‌های مورد علاقه را فراموش نکنید. توان جسمی شما در انتخاب نوع و میزان فعالیت جسمی مهم است. معمولا در سنین بالا بهترین فعالیت جسمی پیاده‌روی است.
 4- به اندازه کافی استراحت کنید و خواب به اندازه داشته باشید.
 5- خانم‌ها در هنگام پریود و یک ماه پس از زایمان از قرار گرفتن در محیط سرد و مصرف غذاهای سرد مزاج خودداری کنند. همچنین استراحت کافی داشته باشند و از اضطراب بپرهیزند.
 6- عواطف و هیجانات خود را سرکوب نکنید و آنها را با نزدیکان و دوستان شفیق در میان بگذارید.
 7- ادرار خود را نگاه ندارید و به پاک نگاه داشتن روده بزرگ توجه کنید. تعریق کافی برای سلامتی مفید است.
 8- از هوای تازه و خنک استفاده نمایید.
 9- در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات بهره ببرید تا از گوشت.
10- مصرف آب و مایعات را افزایش دهید تا ادرار شما، صبح که از خواب برمی‌خیزید پررنگ نباشد، بلکه به رنگ زرد لیمویی باشد.
11- 6 تا 7 ساعت خواب شبانه توصیه می‌شود. روزهای تابستان یک ساعت چرت پس از ناهار رطوبت کافی به بدن شما می‌رساند.
 12- در شرایطی که تحت فشار عصبی قرار می‌گیرید، دستور تنفس و تمرینات ذهنی آرام‌بخش را به کار ببرید.
13- فعالیت جسمی و ورزش را در هوای خنک صبح زود یا شامگاه انجام دهید.
14- از هوا، محیط و فعالیت‌ها یی که موجب افزایش گرمی و خشکی بدن و کم آبی می شود پرهیز نمایید.
 15- بیش از اندازه چای و قهوه مصرف نکنید.
 16-همه چی را به اندازه انجام دهید فعالیت زیاد و ورزش شدید هم برای سلامت مضر است.
17- از بی‌خوابی و کم‌خوابی (کمتر از 5 ساعت) و دیروقت به رختخواب رفتن خودداری کنید.
تعداد بازدید از این مطلب: 58
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای مملوازآهن و...

 

غذاهای مملو از آهن، روی، نیاسین، تیامین و ویتامین‌های ب‪ ۶‬و ب‪ ۱۲‬شما را با هوش نگه می دارد

یک کارشناس پزشکی می‌گوید، غذاهای مملو از آهن، روی، نیاسین، تیامین و ویتامین‌های ب‪ ۶‬و ب‪ ۱۲‬به تیز نگه داشتن ذهن کمک می‌کند و کمبود این مواد در رژیم غذایی می‌تواند به عملکرد مغز صدمه بزند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از یونایتدپرس ، به گفته “لونا ساندون” از “مرکز پزشکی جنوب غرب دانشگاه تگزاس” در دالاس گفت، کمبود این مواد غذایی همچنین می‌تواند موجب اختلالاتی در حالت روحی، گیجی، تمرکز ضعیف، عصبانیت سریع و آسیب سلول عصبی شود که به صورت بی‌حسی اندام‌های انتهایی (مخصوصا دست و پا) بروز می‌کند.

این متخصص مواد مغذی مفید برای مغز و به دنبال آن، غذاهای سرشار از این مواد مغذی را به این شرح برمی‌شمارد:
– آهن: گوشت گاو، ماهی، ماکیان، سبزیجات برگ دار.

– روی: صدف خوراکی، آجیل، حبوبات، لوبیا، غلات، نان‌های سبوس‌دار.

– نیاسین: گوشت گاو، مرغ، ماهی،سبزیجات برگدار، آجیل، حبوبات، گوجه فرنگی، هویج، شیر.

– تیامین: گوشت گاو، گوشت خوک، آجیل، حبوبات، نخود فرنگی، اسفناج، برخی انواع لوبیا، نان.

– ویتامین ب‪ ، ۶‬جگر، ماهی، ماکیان، لوبیا سبز، آناناس، آجیل.

– ویتامین ب‪ ، ۱۲‬گوشت گاو، جگر، حلزون صدف دار، تخم مرغ، شیر، غلات غنی شده، اسیدهای چرب امگا ‪ : ۳‬که اساسا در ماهی یافت می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 51
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ده عادت مهم مخرب مغز

ده عادت مهم مخرب مغز

۱ - عدم مصرف صبحانه : افرادي که صبحانه نمي خورند سطح قندخون پائين تري خواهند داشت ، اين مسئله منجر به نرسيدن مقدار کافي مواد غذائي به مغز و در نتيجه دژنراسيون ( تحليل بافت ) مغز خواهد شد .

۲ - پرخوري : پرخوري باعث سفتي شريانهاي مغزي و در نتيجه منجر به کاهش قدرت مغز مي شود .

۳ - دخانيات : مصرف دخانيات باعث چروکيدگي متعدد مغز و در نتيجه بيماري آلزايمر مي شود .

۴ - مصرف زياد قند : مصرف زياد قند مي تواند باعث تداخل در جذب پروتئين ها و ساير مواد غذائي و در نتيجه سوء تغذيه شده و باعث اختلال در تکامل مغز شود .

۵ - آلودگي هوا : مغز بزرگترين عضو مصرف کننده اکسيژن در بدن ما است . هواي استنشاقي آلوده باعث کاهش اکسيژن رساني به مغز و در نتيجه کاهش کارائي مغز خواهد شد .

۶ - کم خوابي : خواب به مغز ما اجازه استراحت مي دهد . محروميت از خواب به مدت طولاني باعث تسريع مرگ سلولهاي مغزي مي شود .

۷ - پوشاندن سر هنگام خواب : خوابيدن با سر پوشيده باعث افزايش غلظت دي اکسيدکرين و کاهش غلظت اکسيژن شده که مي تواند منجر به اثرات مخرب مغزي شود .

۸ - کارکردن سخت فکري در طي بيماريها : کار فکري زياد يا مطالعه در هنگام بيماري منجر به کاهش کارائي مغز و افزايش صدمه به مغز مي شود .

۹ - فقدان تحريک فکري : تفکر بهترين راه تمرين مغز است . فقدان فعاليت فکري مي تواند باعث چروکيدگي مغز شود .

۱۰ - بندرت صحبت کردن : مکالمه هوشمندانه باعث تسريع کارائي مغز مي شود .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 41
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روشی برای تمیزکردن کلیه

روشی فوق العاده برای تمیز کردن کلیه!

سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلترمیکنند. با گذشت زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟

بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشوییدسپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.

جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!

تعداد بازدید از این مطلب: 54
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سردردنشانه چیست؟

سردرد نشانه چیست؟

سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع این بیماری‌ باشد...

سردرد یک بیماری نیست بلکه نشان دهنده طیف وسیعی از بیماری‌ها است که از یک سرماخوردگی ساده شروع و به امراض جدی مثل تومورهای بدخیم مغزی ختم می‌شود.»

بیشترین سردردها مربوط به بیماری‌ میگرن و عوامل تنش‌زا است،«سردردهای تنشی ناشی از کار زیاد و هیجانات تنشی است که با توجه به ماهیت فشارنده دورتا دور سر را فرا می‌گیرد و روزها ادامه می‌یابد.»

این سردردها به نور و صدا حساس و با تهوع و استفراغ همراه است و می‌تواند چندین ساعت و حتی چندین روز ادامه داشته باشد.

«سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع بیماری‌های وخیم مغزی باشد و در صورت عدم مراجعه به موقع به پزشک معالج، درمان به سختی و حتی غیر ممکن خواهد بود.»

«به همین دلیل به بیماران توصیه می‌شود هنگام مواجه با سردردهای مکرر و طولانی مدت به پزشک متخصص مراجعه کنند.»

مصرف بی‌رویه قرص های مسکن بدون نسخه پزشک عوارض زیادی دارد ،مصرف بی‌رویه مسکن‌ها باعث مشکلات عروقی، سکته قلبی و سکته مغزی می‌شود.

همچنین مصرف بی‌رویه مسکن های گروه آسپیرن از جمله ایبوپروفن نیز منجر به بیماری‌های گوارشی و پوکی استخوان می‌شود و مصرف اینگونه مسکن‌ها تنها باید با دستور پزشک باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 81
موضوعات مرتبط: علمی و فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود